Portal bezpiecznego e-biznesu

Jak reklamować wadliwy produkt?

Reklamacja produktu z tytułu rękojmi

Skorzystaj z naszej darmowej aplikacji: 
reklamuj produkty skutecznie, i bez stresu.
Krok po kroku.

 Legalna Reklamacja


Konsument reklamujący produkt w ramach rękojmi może wybierać między różnymi przysługującymi mu uprawnieniami:

  1. może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
  2. może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
  3. może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
  4. może żądać usunięcia wady.

Każde z powyższych uprawnień wiąże się z podjęciem określonych działań przez Konsumenta oraz różnymi możliwymi wariantami odpowiedzi Sprzedawcy, na które w niektórych przypadkach konsument może odpowiednio zareagować zgodnie z przepisami o rękojmi.

Oświadczenie o obniżeniu ceny

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy

Wymiana rzeczy na wolną od wad

Usunięcia
wady

Rękojmia - oświadczenie o obniżeniu ceny

Złożenie przez konsumenta oświadczenia o obniżeniu ceny:

Zastrzeżenia:

  • obniżenie ceny winno być proporcjonalne do utraty wartości rzeczy;
  • wymiana/usunięcie wady powinno nastąpić niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta;
  • jeżeli rzecz była wcześniej naprawiana/wymieniana lub sprzedawca wcześniej nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany/naprawy, wtedy sprzedawca musi uwzględnić pierwotne żądanie konsumenta - obniżenie ceny;
  • konsument może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady tylko wtedy, gdy doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest możliwe i nie wymaga nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.

Przykład:

Konsument stwierdził wadę rzeczy i korzystając ze swoich uprawnień z tytułu rękojmi chce odstąpić od umowy. Sprzedawca w tej sytuacji proponuje zamiast tego niezwłoczne usunięcie wady (naprawę). Wówczas konsument może zamiast naprawy żądać niezwłocznej wymiany produktu na nowy wolny od wad - pod warunkiem, że spełnienie tego roszczenia jest możliwe (np. produkt wciąż jest w ofercie sprzedawcy) i nie wiąże się z nadmiernymi kosztami dla sprzedawcy w porównaniu do opcji naprawy.

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się